Korzyści diety proteinowej

Współcześnie diety są bardzo modne i nie tylko wśród modelek, ale także wśród osób, które dbają o dobrą kondycję swojego organizmu. Warto zaznaczyć, że jedną z najbardziej kontrowersyjnych kuracji jest dieta proteinowa. Dla jednych jest wybawieniem, ponieważ szybko przynosi oczekiwane efekty. Natomiast jej przeciwnicy bardzo mocno wskazują na skutki uboczne, które wynikają ze stosowanie. Jednak zanim zdecydujemy się na konkretną dietę, warto co nieco się o niej dowiedzieć. Nurtującym pozostaje pytanie o fenomen diety proteinowej.

Dieta Dukana – niezwykle popularna

Najpopularniejszą kuracją wśród diet proteinowych jest tzw. dieta Dukana – stworzona przez francuskiego lekarza na podstawie jego długoletniego doświadczenia i pracy klinicznej. I to właśnie od jego nazwiska dieta otrzymała swoją nazwę. Jej nowatorskie podejście opiera się na ustaleniu zalecanego dziennego spożycia składników spożywczych, w którym przeważającą część stanowią białka. Warto podkreślić, że dominowało dotąd przeświadczenie, że dieta racjonalna powinna opierać się na zupełnie innej proporcji, a mianowicie 15 % stanowią białka, 25% tłuszcz i 60% to węglowodany. Jak widać dieta Dukana przynosi swoistą rewolucję w żywieniu.

Do niewątpliwych zalet tej kuracji należy przede wszystkim szybki spadek masy ciała. Efekt ten jest dość szybko zauważalny, dzięki temu osoby stosujące dietę Dukana mają więcej motywacji, aby ją kontynuować. Kolejnym plusem stosowania diety jest poprawa stanu skóry. Dzieje się tak na skutek spożywania większej ilości kolagenu i białka zwierzęcego. Znaczącą korzyścią jest przede wszystkim nabranie zdrowych nawyków żywieniowych poprzez wykluczenie ze swojego jadłospisu takich produktów jak cukier, słodycze dania typu „fast-food”. Ponadto Dieta Dukana niweluje uczucie głodu. Jest to zasługa protein, które zmniejszają nasz apetyt.

banan

Należy podkreślić, że kuracja, którą zaproponował dr Dukan i którą stosuje tak wiele osób ma również wady. Zresztą tak samo, jak każda inna tego typu dieta. Dlatego też, kiedy zdecydujemy się na jej stosowanie, warto to robić z dużą dozą ostrożności. Najlepszym rozwiązaniem jest jej podjęcie pod czujnym okiem specjalisty. Pod warunkiem zachowania odpowiedniej czujności i rozsądku, dieta może przynieść nam same korzyści – przede wszystkim w postaci pozbycia się zbędnych kilogramów.

Dieta oxy – z czym to się je?

Jakiś czas temu na popularności niezwykle zyskała inna dieta proteinowa, a mianowicie dieta oxy. Według niektórych specjalistów jest to zmodyfikowana metoda, którą zaproponował dr Dukan. Jednak czy tak jest w istocie?

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, ze obie kuracje mają ze sobą wiele wspólnego. Jednak po dokładniejszej analizie nie jest to do końca takie pewne. Oczywiście wspólną cechą są pewne założenia, czyli duża podaż białka. Jednakże w diecie oxy, w przeciwieństwie do kuracji Dukana istotną rolę pełni także białko pochodzenia roślinnego, a nie wyłącznie białko pochodzenia zwierzęcego. Inny jest także przebieg samej diety. Otóż trwa ona cztery tygodnie i podzielona jest na pewne cztery etapy.

Pierwszy z nich, czyli detox trwa przez pierwszy tydzień. Tak naprawdę jest mało restrykcyjny w stosunku do wyboru produktów żywieniowych. Stanowi swoiste wprowadzenie do diety.

Drugim krokiem, jest tzw. FAT BURNING, który również trwa przez jeden tydzień. Jest to intensywny czas spalania tkanki tłuszczowej.

różnorodne owoce

Trzecim etapem jest STEP, gdzie utrwalane są dotychczasowe efekty, by dieta mogła przynosić satysfakcjonujące nas rezultaty.

Ostatnim etapem jest tzw. BALANCE. To właśnie w nim proporcje węglowodanów, tłuszczów oraz białek wyrównuje się.

Jak wpływa na nas dieta oxy?

Omawiana dieta charakteryzuje się przede wszystkim stopniowym zaostrzeniem reżimu dietetycznemu. Pierwsza faza pozwala niejako oswoić się ze zmianami, które zachodzą w naszym organizmie. Przez to, że nie jest rygorystyczny, wpływa pozytywnie na naszą motywację do jej stosowania. Jej niewątpliwą zaletą jest także czas trwania. Jak wspomniano trwa tylko cztery tygodnie, przez co zwiększa szanse, że nie przerwiemy jej po krótkim czasie stosowania, tylko będziemy dążyć do jej ukończenia.

Należy podkreślić, że jej skuteczność jest potwierdzana przez wiele osób, które ją stosują lub stosowały. Jako jedna z nielicznych powoduje osiągnięcie zamierzonego celu. Warto zaznaczyć, że jest także świetną propozycją dla osób, które nie jedzą mięsa, czy ryb. W diecie oxy mogą je zastąpić większą ilością jaj, czy nabiału, a także roślinami strśczkowymi.

O czym należy pamiętać?

Stosując jakąkolwiek dietę, należy mieć na uwadze nie tylko korzyści płynące z jej zastosowania, ale także jej skutki uboczne, które mogą wystąpić. Warto przed wybraniem kuracji, sprawdzić stan swojego zdrowia, wykonując chociażby podstawowe badania krwi.

[Głosów:4    Średnia:4.8/5]

2 thoughts on “Korzyści diety proteinowej

  1. Z Oxy korzystałam i bez rewelacyjnych efektów było niestety (choć tak mocno nagłośniona jest) z kolei co do Dukana – faktycznie, dość skuteczna. Mało jednak ją opisaliście w tym tekście… będzie więcej informacji na ten temat? (sądzę, że może się przydać osobom, które chcą schudnąć, a inne diety im nie pomogły) 🙂

    • Pani Anno – dieta Dukana jest opisana w innym artykule na naszej stronie, który jest poświęcony w całości wyłącznie dla tej jednej, konkretnej diety. Mamy nadzieję, że nasz tekst przypadnie Pani do gustu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *