Czy każdy powinien suplementować kwasy tłuszczowe omega 3?

  • Alicja
  • 16 maja 2018
  • 0
suplementacja omega 3

Witaminy i minerały uznawane są za składniki diety istotne dla zachowania zdrowia. Bardzo chętnie sięgamy zatem po suplementy witaminowe, zapominając niekiedy o jeszcze jednym cennym składniku diety – o kwasach tłuszczowych omega 3. Wyniki wielu badań potwierdzają, że omega 3 pełnią kluczową rolę w zachowaniu zdrowia na długie lata, gdyż poza bieżącym wspomaganiem organizmu, stanowią kluczowy element profilaktyki wielu chorób cywilizacyjnych. Niestety – dieta przeciętnego Polaka najczęściej nie dostarcza wystarczających ilości kwasów omega 3, co może leżeć u podstaw lawinowego wzrostu zachorowalności na wiele chorób przewlekłych.

Omega 3 – dlaczego spożywamy ich za mało?

Omega 3 to nienasycone kwasy tłuszczowe o wielu właściwościach prozdrowotnych. Najważniejsze kwasy omega 3 to kwas ALA dostępny w produktach pochodzenia roślinnego, natomiast DHA i EPA zawarte są w produktach odzwierzęcych. Ponadto organizm może w niewielkim stopniu syntetyzować DHA i EPA z ALA.

Podstawowym źródłem kwasów omega 3 jest dieta bogata w ryby. Szczególnie dużo kwasów omega 3 zawierają niewielkie gatunki ryb morskich, takie jak makrela, pstrąg, łosoś, sardynki. Spożycie ryb w naszej diecie jest jednak niewystarczające, co przyczynia się do powszechnie występujących niedoborów kwasów omega 3. Mniej wartościowe źródła kwasów omega 3 to olej lniany i siemię lniane, orzechy włoskie, nasiona chia czy jajka.

Dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega 3 u osoby dorosłej to około 1,5 – 2 g. Nie zawsze udaje się dostarczyć takich dawek omega 3 z dietą – dlatego zalecana jest suplementacja kwasami omega 3. Po preparaty z omega 3 sięgać może każdy, kto chce po prostu zadbać o zdrowie, nienaganny wygląd i świetne samopoczucie. Istnieją ponadto szczególne wskazania do suplementowania omega 3:

Chcesz schudnąć? Sprawdź najlepsze oferty!

  • spadek odporności
  • występowanie chorób serca w rodzinie
  • nadwaga, nadciśnienie i inne czynniki ryzyka rozwoju miażdżycy czy zawału serca
  • występowanie rodzinne chorób neurodegeneracyjnych
  • występowanie chorób autoimmunologicznych
  • ciąża i laktacja
  • profilaktyka alergii, zwłaszcza u dzieci
  • zaburzenia widzenia
  • reumatoidalne zapalenie stawów.

Nie odpowiada Ci łykanie tranu? Sięgnij o kapsułki z kwasami omega 3, najlepiej jakości premium. Taki suplement diety znajdziesz w ofercie polskiej marki Cheers, która oferuje wysoką dawkę kwasów omega 3 w wygodnej do połknięcia kapsułce. Preparat wolny jest od syntetycznych dodatków, użyty olej rybi to olej najwyższej jakości pochodzący z ryb poławianych w czystych wodach Islandii, a szybko trawiona kapsułka wspomaga doskonałą przyswajalność omega 3, ponieważ omega 3 uwalniane są stopniowo, a więc wystarczają na dłużej i są wchłaniane przez organizm stopniowo.

A gdy nie zadbasz o właściwą podaż omega 3

Niedobór kwasów omega 3 nie daje charakterystycznych, natychmiast zauważalnych objawów niedoboru omega 3. Stopniowo pojawiają się natomiast zaburzenia funkcjonowania organizmu, obejmujące:

  • spadek odporności
  • częstsze alergie i stany zapalne
  • pogorszenie stanu skóry i włosów
  • wzrost ciśnienia krwi
  • zaburzenia poziomu lipidów i glukozy we krwi
  • pogorszenie wzroku

W dłuższej perspektywie grozi nam zwiększone ryzyko rozwoju chorób cywilizacyjnych: miażdżycy, nadciśnienia, zawału serca, udaru mózgu czy nawet niektórych nowotworów. Warto zatem na stałe włączyć do swojej diety suplementację kwasami tłuszczowymi omega 3. Pomoże to zachować doskonały stan zdrowia na długie lata. Zamiast męczyć się z tranem, warto postawić na kapsułki z omega 3, które są wygodniejsze, przyjemniejsze w użyciu, a także zdecydowanie trwalsze.

Zadbaj o swoje zdrowie włączając do diety odpowiednią ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, najlepiej tych pochodzących z naturalnych źródeł wysokiej jakości. Twoje zdrowie jest tego warte.

[Głosów:1    Średnia:5/5]