Dieta oczyszczająca

  • Alicja
  • 4 października 2018
  • 0
dieta oczyszczająca

Dieta oczyszczająca to w dzisiejszych czasach konieczność. Toksyny i szkodliwe substancje gromadzą się w naszym organizmie. A ich źródłem jest wysoko przetworzona, niezdrowa żywność, zanieczyszczona woda, powietrze i gleba.

Złe samopoczucie oraz zdrowie może powodować stres i szybkie tempo życia, niedobór snu, nieregularne pory posiłków. A także spożywanie żywności zawierającej substancje konserwujące i chemiczne.

Dieta oczyszczająca organizm z toksyn to rodzaj jadłospisu, który każdy z nas powinien regularnie stosować. Przynajmniej raz na jakiś czas. Wystarczy 2 dni jeść same warzywa i owoce, aby pozbyć się złego nastroju. Jednak im dłużej potrwa dieta, tym lepsze będą efekty, ponieważ oczyszczanie organizmu jest procesem długotrwałym.

Dieta oczyszczająca organizm

W dzisiejszych czasach oczyszczanie organizmu jest niezbędne, aby zachować zdrowie i dobre samopoczucie. Odpowiednio dobrana dieta oczyszczająca usuwa toksyny, zmniejsza obrzęki, poprawia metabolizm, samopoczucie oraz wygląd.

Chcesz schudnąć? Sprawdź najlepsze oferty!

Dieta odtruwająca organizm z toksyn to specyficzny rodzaj żywienia, który wprowadza się na określony okres. Może on trwać zarówno 3 dni, jak i dwa tygodnie. Ważne jest, aby nie trwał dłużej  niż kilka tygodni. Ponieważ wówczas może to doprowadzić do wyniszczenia organizmu. Dla zdrowej osoby, która, na co dzień prawidłowo się odżywia, wystarczy 2-3 dni takiego detoksu.

Ogólne zasady diety oczyszczającej

  1. Czas trwania diety to minimum 1-3 dni, maksimum 7 dni;
  2. Dieta powinna składać się przede wszystkim z produktów roślinnych;
  • Warzywa i owoce spożywaj w postaci surówek, zup wielowarzywnych i soków (najlepiej świeżo wyciśniętych). Opieraj się na produktach sezonowych. W okresie jesienno-zimowym są to: marchew, seler, pietruszka, buraki, kapusta, kiszonki oraz jabłka i gruszki. Dietę można urozmaicić mrożonkami;
  1. Włącz do menu zioła oraz herbatę białą i zieloną. Pij napary z ziół na bazie kolendry, kopru włoskiego, pokrzywy, rumianku, dziurawca, skrzypu polnego oraz mięty. Do dań dodawaj suszone zioła i przyprawy: bazylię, oregano, tymianek oraz kminek, gałkę muszkatołową czy imbir;
  2. Stosuj siemię lniane, które jest bogate w kwasy omega-3, fitozwiązki oraz witaminy i składniki mineralne. Korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu pokarmowego. A kleik przygotowany na jego bazie przynosi ulgę przy dolegliwościach żołądkowo-jelitowych;
  3. Pij dużo wody: 2 litry dziennie każdego dnia. Wybieraj wodę mineralizowaną w szklanej butelce lub przegotowaną z dodatkiem szczypty soli himalajskiej, lub soli morskie;
  4. Zrezygnuj z napojów gazowanych, kawy i czarnej herbaty oraz używek. Nie nadużywaj cukru, soli i tłuszczu. Wyklucz z jadłospisu żywność wysokoprzetworzoną produkty cukiernicze, dania typu fast-food, konserwy. Ważne, aby czytać uważnie skład na etykietach;
  5. W diecie mogą pojawić się fermentowane napoje mleczne typu kefir bądź jogurt. A także lekkostrawne zboża: ryż, proso (kasza jaglana), kasza kukurydziana.

Trzeba jednak pamiętać, że kilkudniowe diety oczyszczające są wskazane wyłącznie dla osób zdrowych. Osoby cierpiące na różnego rodzaju schorzenia powinny oczyszczać organizm pod kontrolą lekarza lub dietetyka. A kuracja powinna być rozłożona w czasie i trwać minimum 2 tygodnie. Po każdym odtruwaniu organizmu należy stopniowo powracać do wcześniejszego jadłospisu. Należy pamiętać, by codzienne nawyki żywieniowe budować wyłącznie na produktach o niskiej zawartości tłuszczu i cukru.

Dieta 3 dniowa

Nadmiar toksyn w organizmie może powodować brak energii, zmęczenie, problemy z koncentracją i ziemisty kolor skóry. Jednym ze sposobów na pozbycie się szkodliwych substancji jest oczyszczająca dieta.

Dietę oczyszczającą jelita należy stosować nie dłużej niż przez okres 3 dni. Po jej zakończeniu możesz wrócić do normalnego sposobu żywienia. Ważne, aby nie obciążać organizmu produktami ciężkostrawnymi. Dodatkowo zwiększ porcje warzyw, które zjadasz w trakcie całego dnia, wykluczając jednocześnie porcje węglowodanów. Przykładowe menu na diecie odtruwającej:

Dzień pierwszy

Śniadanie: 1 szklanka niezbyt gorącej herbaty ziołowej, zaparzonej ze zmieszanych liści ziół.

Drugie śniadanie: 1 szklanka soku z owoców lub warzyw (np. marchew + jabłko lub seler + pomidory). W przypadku innej kombinacji jedynym warunkiem jest wyłączenie z niej owoców cytrusowych.

Obiad: zupa jarzynowa, pieczona papryka faszerowana świeżą włoszczyzną i pomidorami, grejpfrut;

Podwieczorek: 1 szklanka herbaty ziołowej.

Kolacja: 1 szklanka soku z ulubionych owoców lub warzyw.

Dzień drugi

Śniadanie: surówka z pomidorów, cebuli i ogórków kiszonych, sok marchewkowo-pomarańczowy;

Drugie śniadanie: sok z marchewki, jabłka, banana i mielonych orzechów włoskich;

Obiad: zupa krem z zielonego groszku z pestkami dyni, surówka z kapusty białej, marchewki i pora z jogurtem, jabłko

Podwieczorek: 1 szklanka herbaty ziołowej.

Kolacja: 1 szklanka soku z owoców lub warzyw.

Dzień trzeci

Śniadanie: surówka z kiszonych ogórków i cebuli z koperkiem, gotowany kalafior, pomarańcza;

Drugie śniadanie: 1 szklanka soku z owoców i warzyw;

Obiad: bigos jarski, surówka z białej rzodkwi z jabłkiem, kiwi;

Podwieczorek: smoothie z banana i jagód z siemieniem lnianym;

Kolacja: zupa krem z pieczonego jarmużu z nasionami słonecznika. A także sałatka z kapusty czerwonej i buraków, sok jabłkowo- marchewkowy.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]