Szybka dieta bez tabletek – czy to jest możliwe?

  • Alicja
  • 17 maja 2017
  • 0

Zanim sięgniemy po ostateczność – czyli zaczniemy stosować taką czy inną dietę, powinniśmy w pierwszej kolejności uświadomić sobie, że odchudzanie nie musi polegać wyłącznie na nieustannych wyrzeczeniach i ograniczeniu jedzenia. Oczywiście w codziennych posiłkach powinniśmy unikać słodyczy, typowych fastfoodów, napojów gazowanych i tłustych potraw. Jednakże nawet w takich ograniczeniach nie wolno przesadzać. We wszystkich naszych nawykach żywieniowych należy zachować umiar, jeżeli nie jesteśmy w stanie z czegoś zrezygnować.

Wielu ekspertów podkreśla, że zdrowy jadłospis należy połączyć z aktywnością fizyczną. Jest to jedna z najważniejszych kwestii, gdyż dzięki temu nie tylko zgubimy zbędne kilogramy i przy tym uzyskamy pożądaną masę ciała, ale również zachowamy zdrowie, dobrą kondycję fizyczną i psychiczną

Po ty dość obszernym wstępie przejdźmy do meritum sprawy. Otóż w dzisiejszych czasach jesteśmy bombardowani wieloma sposobami na zrzucenie dodatkowych kilogramów. Czy nam się to podoba, czy nie w najbliższej przyszłości raczej się to nie zmieni. Jednym z takich sposobów jest łykanie tabletek, które mają w szybkim tempie pomóc nam osiągnąć nasz cel, czyli posiadać smukłą sylwetkę. Nie zawsze jest to skuteczna metoda. Zamiast korzystać z często drogich medykamentów – warto zastosować się do kilku rad, które przyniosą zdecydowanie lepszy efekt.

Dużo wody

Główną zasadą, którą należy brać pod uwagę, kiedy chcemy się odchudzać jest picie dużej ilości wody. Jest ona o tyle pożyteczna, ponieważ pomaga wypłukać z naszego organizmu szkodliwe toksyny, które często są przyczyną hamowania procesu chudnięcia. Wielu ekspertów podkreśla, że odpowiednia ilość wody spożytej w ciągu dnia powinna wynosić od sześciu do ośmiu szklanek. Jednakże, jeżeli jesteśmy w stanie wypić jej trochę więcej również to nam nie zaszkodzi.

woda nalewana do szklanki

Napoje gazowane – stanowcze nie!

Aby zmniejszyć wzdęcia oraz pozbyć się dodatkowych centymetrów w talii należy unikać spożywania napojów gazowanych.

Jedz więcej błonnika

Nie od dziś wiadomo, że błonnik wpływa pozytywnie na perystaltykę jelit. Dlatego jest tak pożyteczny dla naszego organizmu. Warto pamiętać, że jeżeli stopniowo zwiększymy spożycie błonnika, wówczas szybciej schudniemy. Błonnik znajdziemy w pełnoziarnistych produktach zbożowych, owocach oraz warzywach. Pomogą one zapobiec nadmiernemu obciążeniu organizmu zbyt dużą ilością niepotrzebnych kalorii.

Warzywa i o to chodzi!

Warzywa, a przy najmniej pięć warzyw w ciągu dnia, powinny stać się nieodłącznym elementem naszych posiłków. Pomagają one zrzucić zbędne kilogramy. Warto pamiętać, aby spożywać naturalne i nie przetworzone warzywa, ponieważ są one najlepsze dla naszego organizmu. Aby łatwiej było nam wprowadzić warzywa w nasz stały jadłospis należy robić to rozsądnie, chociażby przez zamianę zwykłych przekąsek na warzywa – przykładowo marchewkę, seler, bądź warzywa z puszki.

Ćwiczenia

Aby szybko osiągnąć wymarzoną wagę, a przy tym upragnioną sylwetkę nieodzowne są ćwiczenia. Dziennie, albo przynajmniej trzy razy w tygodniu należy ćwiczyć około 30 minut. Jest to bowiem optymalny czas na początek, później jednak warto ten czas wydłużać. Warto również pamiętać, aby ćwiczyć regularnie, ponieważ tylko systematyczność sprawi, że szybko zrzucimy zbędne kilogramy. Jeżeli nie masz za wiele czasu na trening, to warto pamiętać, że ćwiczeniem jest również szybki marsz – warto od czasu do czasu zrezygnować z jazdy do pracy czy szkoły samochodem, bądź komunikacją miejską, a zastąpić go marszem. Również wchodzenia schodami, a nie korzystanie z windy, czy odkurzanie to również świetne pomysły na ćwiczenie, kiedy akurat nie mamy na nie czasu. Bieganie w miejscu również pozwala naszemu organizmowi spalić nadmierne kalorie.

siłownia

Trening siłowy

Skuteczną metodą na odchudzanie jest również trening wytrzymałościowy, który podnosi tempo przemiany materii, ale także buduje masę mięśniową oraz pomaga spalić zbędny tłuszcz. Warto dodać trening siłowy do zestawu codziennych ćwiczeń. Jest to bowiem najskuteczniejszy i najszybszy sposób na to, by schudnąć i dzięki temu uzyskać smukłą i wysportowaną sylwetkę. Co ważne, efekty takiego treningu widać niemalże natychmiast. Podkreśla się, że po około sześciu tygodniach intensywnego treningu siłowego można zobaczyć różnicę na pełną skalę.

Na zakończenie

Należy podkreślić z całą stanowczością, że jest wiele o niebo lepszych i przede wszystkim zdrowszych metod w pozbyciu się niechcianych kilogramów, że nie koniecznie musimy sięgać po tabletki. Ważne jest bowiem, aby wpoić sobie kilka prostych zasad, których będziemy bezwzględnie przestrzegać, by dzięki temu odnieść sukces.

[Głosów:1    Średnia:4/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *