Dieta odpowiednia dla osób z grupą krwi 0

strzykawka i kropla krwi

Często nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale nasza grupa krwi ma ogromne znaczenie w doborze składników odżywczych. Otóż nie jest tak, że wszystkie produkty są odpowiednie dla każdego z nas. Stosowanie diety zgodnej z grupą krwi wzbudza wiele kontrowersji wśród dietetyków. Większość z nich bowiem twierdzi, że taki sposób odżywiania nie ma sensu. Zanim jednak zdecydujesz się na stosowanie takiej diety, warto rozważyć wszystkie za i przeciw.

Na początek…

Warto zaznaczyć, że dieta zgodna z grupą krwi powstała w oparciu o pewne założenie, że dla każdej grupy pewne produkty spożywcze są łatwiej przyswajalne, inne zaś są neutralne, a jeszcze inne wręcz zakazane. Autorzy diety uważają i ponadto wskazują, że to właśnie grupa krwi dostarcza nam najwięcej informacji o tym, jaki jest najlepszy sposób odżywiania dla nas.

Właściwości grupy krwi 0

Grupa 0 to najstarsza oraz najbardziej powszechna grupa krwi. Posiadacze tej grupy krwi żyli już ponad 40 tysięcy lat p.n.e. Żywili się głównie zwierzyną, którą samodzielnie upolowali oraz roślinnością. Współcześni posiadacze grupy krwi 0 mogą im dziękować za sprawy układ odpornościowy oraz trawienny – ponieważ dzięki wysokiemu stężeniu kwasów żołądkowych jest świetnie przystosowany do jedzenia mięsa – a także siłę fizyczną. Dlatego zaleca się im wprowadzenie do swojej diety dużej ilości protein. Jednak warto zaznaczyć, że przyjmowanie zbyt dużej ilości białka może powodować nadkwasotę. I aby temu zapobiec, dieta dla osób posiadających grupę krwi 0 powinna zawierać duże ilości warzyw oraz owoców. Co ważne, taka dieta pomaga zapobiegać takim chorobom, schorzeniom jak:

  • Zapalenie jelitowe,
  • Artretyzm,
  • Przewlekłe zmęczenie,
  • Niski poziom hormonu tarczycy.

fiolki do przechowywania krwi

Co warto wiedzieć?

Warto zaznaczyć, że dieta dla osób, które mają grupę krwi 0 powinna zawierać przede wszystkim białko zwierzęce. Należy podkreślić, że najlepszym źródłem białka zwierzęcego jest czerwone mięso – ale nie tylko. Sporo białka znajdziemy także we wszystkich rodzajach drobiu, rybach. Nie należy zapominać także o warzywach i owocach. Dietetycy podkreślają, że dieta dla grupy 0 nie może być wegetariańska, ponieważ mięso dla osób z grupą krwi 0 powinno być podstawą sposobu odżywiania się.

czerwone mięso na patelni

Zasady diety dla grupy krwi 0

Zasad tej diety odchudzającej jest kilka i jeżeli będą ściśle przestrzegane, wówczas osoby ją stosujące, mogą schudnąć 2,5 kilograma w ciągu 14 dni. Podczas stosowania diety spożywa się od 3 do 5 posiłków dziennie. Co ciekawe, jadłospis może stosować każdy, ponieważ dieta dla osób z grupą krwi 0 dostarcza organizmowi potrzebnych składników odżywczych oraz łączy się z ćwiczeniami fizycznymi.

Czego unikać w diecie dla grupy krwi 0?

Oczywiście w trakcie stosowania tej diety należy unikać pewnych produktów powodujących tycie, do których możemy zaliczyć:

  • pszenicę,
  • fasolę,
  • kalafior,
  • kukurydzę,
  • kapustę,
  • brukselkę,
  • mleko,
  • soczewicę,
  • mleko.

Natomiast produkty, które sprzyjają chudnięciu to:

  • ryby,
  • kapusta włoska,
  • szpinak,
  • owoce morza,
  • czerwone mięso,
  • brokuły,
  • wątróbka,
  • sól jodowana.

Wady i zalety diety dla osób z grupą krwi 0

Oczywiście stosowania diety przeznaczonej dla grupy krwi 0 ma zarówno swoje dobre strony, jak i te złe. Jeżeli chodzi o pozytywne aspekty stosowania tej diety, to możemy do niej zaliczyć przede wszystkim fakt, że zalecane są w niej ryby, które są niezwykle wartościowym źródłem białka zwierzęcego oraz wapnia. Warto dodać, że przyswajanie wapnia przez nasz organizm jest możliwe, dzięki konieczności unikania napojów, które mogłyby powodować pogorszenie się jego wchłaniania. Do takich właśnie napojów możemy zaliczyć:

  • colę,
  • czarną herbatę,
  • kawę.

Jednak przedstawiona dieta posiada również negatywne konsekwencje w postaci możliwości wystąpienie chorób kości i osteoporozy. Wszystko przez to, że dieta proponuje wykluczenie nabiału z jadłospisu. Warto również wskazać, że dieta dla grupy 0 wyklucza produkty zbożowe, które są bardzo cennym źródłem magnezu, cynku i żelaza oraz dobroczynnego błonnika. Trzeba podkreślić, że błonnik w diecie nie tylko reguluje poziom cholesterolu we krwi, ale pomaga również w utrzymaniu prawidłowego stężenia glukozy. Dzięki czemu zapobiega występowaniu cukrzycy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *